Co warto wiedzieć o migdałach?

Nasiona migdałów zaliczane są do tak zwanych “superfoods”, ponieważ są bogate w wiele minerałów i składników, które mają pozytywny wpływ na funkcjonowanie organizmu. Jeśli zastanawiamy się, czy powinniśmy włączyć je do diety, upewnijmy się, że znamy ich niesamowite, zdrowotne właściwości.

Jakie różne składniki odżywcze zawierają migdały?

Migdały są bogatym sposobem na uzyskanie witamin z grupy B, takich jak folian i odżywcza B6. Dodatkowo zawierają witaminę E i składnik odżywczy A, które mogą być ważne dla prawidłowej regeneracji skóry. W ten sposób często wzmacnia się nasz system odpornościowy. Ponadto, migdały dostarczają naszemu organizmowi niezbędnych minerałów, takich jak wapń, magnez, potas, sól, cynk i fosfor. Antyoksydanty i nienasycone kwasy tłuszczowe są również bardzo ważnymi składnikami tych orzechów.

Czy migdały są kaloryczne?

Zawartość kalorii w migdałach (580 kcal na 100g produktu) jest dość wysoka, ale mimo to zalecana dla osób na diecie redukcyjnej. Migdały są bardzo energetyczne i bardzo pożywne, więc spożycie niewielkiego procentu migdałów sprawia, że czujemy się syci i natychmiast tłumi się nagłe pojawienie się chęci podjadania. Co więcej, ilość kalorii w migdałach wynika przeważnie z ich wysokiej zawartości tłuszczów nienasyconych, co pewnie wpływa na nasze zdrowie i tempo przemiany materii.

Jakie są korzyści z jedzenia migdałów?

Migdały mają korzystny wpływ na nasz własny układ sercowo-naczyniowy i pracę serca. Faza nienasycona i zawarta w niej witamina E poprawiają przepływ krwi i obniżają ciśnienie. Częste spożywanie migdałów znacznie zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia miażdżycy, udaru niedokrwiennego mózgu i zawału serca. Równie ważne jest działanie białek obecnych w migdałach. Jednym z nich jest fenyloanalina, czyli związek zapobiegający depresji, którego nasz organizm sam nie wytwarza, a który świetnie wpływa na nasze samopoczucie. Bogate w mikroelementy, wzmacniają nasz układ odpornościowy.

Kto powinien jeść migdały?

Jeśli zazwyczaj stosujemy specjalną dietę, nie zapominajmy o włączeniu migdałów do wszystkiego, co jemy. Cena tego produktu może być czasami wysoka. Mogą one kosztować około 100 zł za kilogram, ale można też łatwo znaleźć tańsze odmiany. Migdały są jednak warte swojej ceny, bo:

  • są bogate w dobroczynne składniki,
  • wspaniale wpływają na nasz układ nerwowy,
  • poprawiają układ sercowo-naczyniowy.

Przy regularnym stosowaniu zapobiegają stanom zapalnym i są zalecane dla osób z chorobami autoimmunologicznymi.