Jakie są wartości odżywcze migdałów?

Migdały ze sklepu bee.pl to bogaty sposób na dostarczenie składników odżywczych. Zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, magnez, rozpuszczalny błonnik, tokoferole i amygdalinę. Ze względu na swoją specyficzną strukturę, migdały mają korzystny wpływ na okolice serca, obniżają poziom cholesterolu, tłumią wolne rodniki i zapobiegają przyrostowi tkanki tłuszczowej. Dietetycy twierdzą, że należy jeść co najmniej 4 migdały dziennie, aby zachować w dobrym stanie zdrowie.

Jakie składniki odżywcze znajdziemy w migdałach?

Migdały tworzą unikalną kompozycję wśród orzechów. Są one pełne jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, które mają korzystny wpływ na tkankę mózgową i układ krążenia, błonnika, który stymuluje pracę jelit, a także minerałów i witamin odżywczych.

Skąd pochodzą migdały?

Migdały (Almendra) pochodzą z serca Wschodu, skąd rozprzestrzeniły się na cały świat i można je kupić w prawie każdym sklepie. Obecnie głównymi producentami migdałów są zazwyczaj Sacramento i San Joaquin (Kalifornia, USA), które mogą być obszarami o idealnych warunkach do uprawy migdałów.

Jak migdały wpływają na organizm?

Migdały zawierają wiele cennych składników odżywczych. Dzięki temu pozytywnie wpływa na układ sercowo-naczyniowy, co zmniejsza szanse na miażdżycę i zawały serca. Ponadto, migdały mają wspaniały wpływ na układ nerwowy i odpornościowy, a także posiadają właściwości antynowotworowe. Warto też pamiętać, że migdały to jedyny spożywany w Polsce orzech (oczywiście nie roślina, a nazwa handlowa), który działa tak dobrze na organizm. Migdały i inne orzechy nie są zalecane ze względu na wysoką zawartość tłuszczu. Wyniki wielu badań klinicznych wykazały jednak, że spożywanie migdałów ma pozytywny wpływ na profil lipoproteinowy, a tym samym na układ sercowo-naczyniowy. Migdały podnoszą poziom cholesterolu HDL, ale obniżają poziom cholesterolu LDL (tzw. cholesterol ujemny). Zmniejsza to ryzyko wystąpienia miażdżycy, zawału serca, a nawet udaru mózgu. Migdały chronią również odporność przed cukrzyca. Błonnik i nienasycone tłuszcze (AGE) zawarte w migdałach regulują poziom cukru we krwi poprzez zmniejszenie wchłaniania glukozy w jelitach.

Ile kalorii jest w migdałach?


Ponadto, migdały charakteryzują się wysoką zawartością argininy, aminokwasu, który może być częścią karnityny (poprawia ona wydajność mięśni). Spożycie migdałów (28 g) dostarcza 164 energii pochodzącej głównie z tłuszczów, z których większość mogą stanowić tłuszcze nienasycone.